آموزش ساخت IVR در ایزابل
- تاریخ ارسال: 1400/11/09
- تعداد نمایش: 5801
- گروه:
برای ساخت IVR در سیستم تلفنی ایزابل ابتدا باید فایل صوتی مورد نظر خود را آپلود کنید.
نکته:این فایل باید با پسوند Wav و 16 bit ، 8000هرتز PCM باشد.
برای آپلود، بعد از انتخاب PBX Configuration از انتهای منوی سمت چپ گزینه System Recording را انتخاب می کنیم.
با انتخاب دکمه choose file فایل خود را انتخاب کنید و سپس گزینه Upload را فشار دهید.
بعد از آپلود شدن شما می توانید نام فایل را تغییر دهید.نام را تغییر نمی دهیم و Submit و Apply می کنیم.
بعد از انجام این مراحل بروی گزینه IVR کلیک می کنیم.
1-بروی دکمه Add a New IVR کلیک می کنیم.
2-یک نام دلخواه برای IVR در قسمت IVR Name وارد می کنیم.
3-در قسمت Announcement نام فایل صوتی آپلود شده را وارد می کنیم.
4-گزینه Direct Dial :در صورتی بخواهید به کاربر امکان گرفتن شماره داخلی بصورت مستقیم در IVR را بدهید این گزینه روی Extension قرار دهید.
5-Timeout:مدت زمانی که بعداز پخش شدن پیام صوتی IVR برای دریافت عدد از کاربر منتظر می ماند.
6-Invalid Retries:تعداد دفعاتی که کاربر ، ورودی اشتباه می زند و دوباره برای دریافت ورودی منتظر می ماند.
7-Invalid Retries Recording:پیام صوتی ، که در صورت اشتباه وارد کردن عدد و به حد نصاب عدد Invalid Retries برسد، برای کاربر پخش می شود.
8-Append Announcement on Invalid: در صورت تیک خوردن ،بعد از پخش شدن پیام مرحله 7 ، دوباره IVR پخش می شود.و در صورت دوباره اشتباه وارد کردن به مقصدی که در Invalid Destination تعیین کرده ایم می رود.
9-Invalid Destination :در صورت اشتباه وارد کردن عدد توسط کاربر و اتمام حداکثر تعداد تکرار می توانیم کاربر را به قسمت های دیگر وصل کنیم.
بعد اتمام مهلت کاربر برای وارد کردن عدد در صورت اشتباه وارد کردن کاربر به داخلی یا هر قسمتی که نیاز باشد وصل می شود.
10-Timeout Retries:در صورتی که کاربر هیچ عددی وارد نکند پیامی برای او پخش می شود.در این گزینه تعیین می کنیم که چندبار این پیام پخش شود.
11-Timeout Retry Recording: مشخص کردن پیام صوتی مرحله 10 .
12-Timeout Recording:تعیین پیامی صوتی در صورت به اتمام رسیدن Timeout Retries و وارد نکردن هیچ ورودی.
13-Timeout Destination:بعد از پخش پیام مرحله 12 به مقصدی که مشخص کرده ایم وارد می شود.
بعد از مشخص کردن این مراحل می توانیم در قسمت Ext قسمت های مختلف IVR را مشخص کنیم.مثلا برای قسمت فروش عدد 1 قسمت پشتیبیانی عدد 2 و ...
نکته:حرف t در قسمت Digits Pressed :در صورتی که کاربر عددی وارد نکند به مقصد مشخص شده در این قسمت وارد می شود.
در انتها هم Submit و Apply changes کنید.