آموزش راه اندازی صندوق صوتی در ایزابل - Voicemail

آموزش راه اندازی صندوق صوتی در ایزابل - Voicemail

یکی از ویژگی های خوب سیستم تلفنی VoIP داشتن Voice Mail است. با این قابلیت می توان زمانی که کاربری امکان پاسخ دهی نداشته باشد پیامی برای او قرار داد و بعد از آزاد شدن پیام  را گوش کند و حتی می توان آن پیام را برای او ایمیل کرد.در این آموزش نحوه ایجاد voice mail در ایزابل را آموزش داده ایم.

برای داشتن voicemail باید به تنظیم داخلی مربوطه برویم ، در انتهای صفحه می توانیم voicemail را فعال کنیم.

 پارامترهای مهم یکی پسورد و دیگری ایمیل می باشد .پسورد برای زمانی است که بخواهیم ویس میل این داخلی را گوش دهیم.و ایمیل برای زمانی است که پیام ضبط شده به این ایمیل فرستاده شود.

voice-mail-issabel

نکته:برای ایمیل شدن پیام صوتی حتما گزینه Email Attachment را yes کنید.

Delete Voicemail:در صورتی که این گزینه yes  باشد بعد از ایمیل شدن پیام صوتی ، این پیام از voicemail box پاک می شود.

نکته:ما می توانیم voice ما از طریق اکانت gmail برای ما ایمیل شود.برای این منظور به منوی Email رفته و گزینه Remote SMTP را انتخاب می کنیم.

Status را On کرده نوع ایمیل را Gmail انتخاب می کنیم.دو پارامتر Domain و Port به صورت خودکار  با توجه به نوع ایمیل ما مقدار دهی می شوند.فقط کافی است قسمت username را با آدرس ایمیل خود و قسمت password را با پسورد خود پر کنیم.تنظیمات را save کرده اکنون در صورتی که voice برای ما قرار داده شود به ایمیل ما فرستاده خواهد شد.

voicemail-issabel-2

اکنون می توانید با انتخاب گزینه  Voicemail در محیط web ایزابل پیام های صوتی را دانلود کنید.

voice-mail-issabel-4

راه دیگری برای گوش دادن به voicemail وجود دارد که استفاده از feature code *98 می توانیم داخلی را انتخاب کنیم و بعد از وارد کردن پسورد وارد صندوق voicemail خود شویم.

feature-code-issabel

 

feature-code-issabel-2