معایب VoIP

معایب VoIP

  • تاریخ ارسال: 1400/10/28
  • تعداد نمایش: 2597
  • گروه:

سیستم تلفنی VoIP اگرچه دارای مزایای زیادی است اما در کنار این مزایا معایبی هم دارد که در این پست آنها را عنوان خواهیم کرد.

برق

اولین مورد برق است.سیستم تلفنی VoIP وابسته به برق می باشد یعنی هر زمان که برق قطع شود تلفن ها هم قطع می شوند و تماسی نخواهید داشت.در صورتی که فعالیت اقتصادی شما وابستگی شدیدی به تلفن دارد قبل از راه اندازی VoIP باید برای این مورد راهکاری مانند استفاده از UPS در نظر بگیرید.

power-outage

نویز

در سیستم تلفنی VoIP روی خطوطی که سیم کشی نامناسبی دارند احتمال وجود نویز زیاد است.البته می توان با انتخاب گیتوی VoIP یا کارت DAHDI با کیفیت می توان این مشکل را تا حدودی حل کرد.

اکوی صدا

خطوط شهری در ایران بدلیل اینکه هر مرکز مخابرات فرکانس های مربوط به خود را دارد گاهی اوقات روی بعضی خطوط در حین تماس اکوی(پژواک) صدا بوجود می آید که تقریبا نمی توان بصورت 100 درصد تضمین کرد که برند خاصی از گیتوی VoIP روی تمامی خطوط آنالوگ ایران به خوبی کار می کند.اما برندهای خوبی وجود دارد که نسبت به دیگر برندها عملکرد بهتری داشته اند.

نکته مهم:خوشبختانه خطوط دیجیتال میتوانند جایگزین خوبی برای خطوط آنالوگ باشند.خطوط دیجیتال مانند سیپ فون و سیپ ترانک مشکل نویز و اکوی صدا را ندارند و کیفیت صدا بسیار بالاست.