Hosted PBX (مرکز تلفن ابری) چیست؟
- تاریخ ارسال: 1401/01/04
- تعداد نمایش: 2550
- گروه:
Hosted IP PBX مراکز تلفن تحت شبکه (VoIP) مبتنی بر Cloud هستند که توسط شرکت های ارائه دهنده اینترنت ارائه می شوند و از آنجایی که بر روی اینترنت هستند دسترسی به آنها در همه جا امکان پذیر است. Virtual PBX ، Cloud PBX ، IP PBX و مرکز تلفن ابری نام های دیگر Hosted IP PBX هستند که این روزها زیاد شنیده می شود.
در صورتی که قصد خرید Hosted IP PBX دارید ،برای داشتن کیفیت بهتر و پایداری ، بهتر است که اینترنت را هم از همان شرکت تهیه کنید. علاوه بر آن ، این شرکت ها خطوط دیجیتال یا اصطلاحا SIP Phone یا SIP Trunk را هم ارائه می کنند.از شرکت های ارائه دهنده IP PBX می توان به شاتل ، رسپنا و آسیاتک اشاره کرد.
در مقابل Hosted IP PBX ها ، "مراکز تلفن VoIP در محل" قرار می گیرند.
ویژگی های Hosted IP PBX
Hosted IP PBX ها نیاز به سخت افزار ، پیکربندی تجهیزات و نگهداری از سرور VoIP را حذف می کنند.زیرا سخت افزار و نرم افزارهای VoIP در سمت شرکت های ارائه دهنده قرار می گیرند در صورتی که خط آنالوگی نداشته باشید نیاز به ویپ گیتوی و سرور VoIP نخواهید داشت که باعث کاهش هزینه های شما خواهد شد.
Cloud PBX ها بیشتر امکانات "مراکز تلفن VoIP در محل" مانند صف انتظار ، IVR ، VoiceMail ، ضبط مکالمات، کنفرانس صوتی و... را دارند.
نیازمندی ها
برای راه اندازی VoIP از طریق Hosted PBX فقط نیاز به تلفن تحت شبکه و اینترنت دارید اما می توانید از تلفن های نرم افزاری همراه با هدست استفاده کنید.
Hosted IP PBX ها نیاز به گیت وی VoIP را حذف می کنند.زیرا بجای خطوط آنالوگ میتوانید خطوط دیجیتال تهیه کنید.اما اگر خطوط آنالوگ داشته باشید باید ویپ گیتوی خریداری کنید.
نحوه تنظیمات Hosted IP PBX
برای تنظیمات Hosted IP PBX فقط نیاز به اینترنت است تا با استفاده از مرورگر اینترنت(با استفاده از تلفن هوشمند یا کامپیوتر) به پرتال مرکز تلفن خود دسترسی داشته باشید.
فواید Hosted PBX
هزینه های کم تر
ریموت بودن کاربران(در صورت نیاز کاربران می توانند از منزل به تماس ها جواب دهند)
راه اندازی راحتتر و سریعتر
عدم نیاز به نگهداری سرور VoIP
حذف سخت افزارها مانند VoIP Gateway و سرور VoIP
چالش ها و معایب استفاده از Hosted IP PBX
نیاز به اینترنت
در صورت قطع اینترنت به هر دلیلی ، تماس های خود را از دست خواهید داد.یا اگر اینترنت پایداری نداشته باشید امکان از دست رفتن تماس ها وجود دارد.
عدم استفاده از VoIP Gateway
در صورتی که نیاز به ویپ گیتوی داشته باشید استفاده از آن تبدیل به یک چالش برای شما خواهد بود.
عدم سفارشی سازی
در صورتی که نیاز به سفارشی سازی در مرکز تلفن خود داشته باشید این امکان برای شما وجود ندارد.
مثلا نیاز دارید در IVR به یک دیتابیس وصل شوید و با توجه به اطلاعات گرفته شده از دیتابیس IVR را طراحی کنید.
به عنوان مثال
مشتری بعد از تماس ،شماره ای را وارد می کند آن کد با توجه به اطلاعات دیتابیس بررسی می شود و سپس پیام خاصی برای مشتری پخش می شود.
در تغییرات اینچنینی یا پیچیده تر ، Hosted IPPBX ها این امکان را ندارند.
اتصال به CRM
اگر CRM به صورت لوکال داشته باشید احتمال مشکل وصل نشدن مرکز تلفن ابری به CRM یا بدرستی کار نکردن را خواهید داشت.
لینک فایل PDF آموزش در قسمت زیر قرار گرفته است.