راه اندازی Queue در Issabel
- تاریخ ارسال: 1401/01/11
- تعداد نمایش: 6135
- گروه:
در سیستم تلفنی VoIP در صورتی که تعداد تماس های ورودی بیشتر از تعداد کارمندان پاسخگو به تماس ها باشد می توان تماس ها را تا زمان آزاد شدن یکی از کارمندان در صف نگه داشت .
برای ساختن صف انتظار در ایزابل بعد از انتخاب گزینه PBX Configuration از منوی سمت چپ گزینه Queues را انتخاب می کنیم.
بعد از باز شدن صفحه گزینه ها را بصورت زیر وارد می کنیم:
Queue Number:یک شماره دلخواه اما نباید با شماره داخلی ها و feature codeها تداخل داشته باشد.
Queue Name: یک نام دلخواه
CID Name Prefix:یک نام دلخواه است.هر زمان که تماسی از این صف داشته باشید این نام بروی تلفن ها نشان داده می شود.
Static Agents:در این قسمت می توانید داخلی های خود را وارد کنید.
Dynamic Members:در صورتی که بخواهید صف اعضای متغیر داشته باشد این قسمت را خالی قرار دهید و هر هر زمان که نیاز داشتید با کد *45 می توانید وارد و خارج از صف بشوید.برای وارد شدن به صف ابتدا *45و سپس بلافاصله شماره صف مد نظر خود را وارد کنید.برای خارج شدن هم به همین ترتیب عمل کنید.
Ring Strategy: در این قسمت میتوانید تعیین کنید تلفن های به چه ترتیبی Dial شوند.
RingAll:تمامی داخلی های صف باهم Dial میشوند.
Leastrecent:آخرین داخلی که به تماس در این صف جواب داده باشد زنگ میخورد.
Fewestcalls: داخلی که کم ترین تماس را در صف داشته باشد اول زنگ میخورد.
Random:داخلی ها بصورت رندوم زنگ میخورند.
Join Announcement:در این بخش می توانید مشخص کنید که برای تماس گیرنده قبل از وارد شدن در صف چه پیامی پخش شود.
بخش General Queue Options
تعیین MoH
در قسمت Music on Hold Class میتوانید MoH را تعیین کنید.
ضبط مکالمات
در قسمت Call Recording ضبط شدن تماس را می توانید مشخص کنید همچنین میتوانید پسوند فایل ضبط شده را تعیین کنید.
Recording Mode:تعیین می کند ضبط تماس شامل MoH هم باشد یا فقط بعد از جواب داده شدن ، تماس ضبط شود.
MAX Wait Time:حداکثر مدت زمان ماندن تماس در صف را مشخص می کند.
Agent Announement:قبل وصل شدن تماس به منشی برای منشی پیام را پخش می کند.مثلا "این تماس از بخش فروش است".
تعیین ظرفیت صف انتظار
در قسمت Capacity Options حداکثر تعداد تماس هایی که در صف میتوانند در صف قرار بگیرند را مشخص کنید.
Join Empty: در صورتی که این گزینه را Yes قرار بدهید اگر هیچ منشی در صف برای پاسخگویی نباشد بازهم تماس وارد صف خواهد شد.
اعلام موقعیت تماس گیرنده
از بخش Caller Position Announcment می توانید موقعیت تماس گیرنده را تنظیم کنید.
گزینه Announce Position باید Yes باشد.
Frequency:مشخص می کند بصورت دوره ای هر چند ثانیه یکبار موقعیت اعلام شود.
لینک دانلود PDF آموزش در قسمت زیر قرار داده شده است.